Triplan Kolmas ulottuvuus kertoo yhteistyön merkityksestä

Lux Helsinki levittäytyy tänä vuonna myös Mall of Triplaan, jossa Kolmas ulottuvuus -teos saa ensiesityksensä neljännen kerroksen Tapahtuma-aukiolla. 

Teoksen takana on Tripla taidekollektiivi, joka koostuu Mall of Triplan, Clear Channelin ja Profilightin muodostamasta työryhmästä. Teoksen ytimessä ovat Mall of Triplan asiakkaiden käsialaa: he ovat voineet jättää positiivisia ajatuksia teoksessa käytettäväksi kauppakeskuksen verkkosivujen kautta.

“Teoksen tarkoitus on kuvastaa yhteistyön merkitystä maailmassa. Siksi onkin hienoa, että teos on voitu toteuttaa aidossa yhteistyössä tärkeiden yhteistyökumppaneidemme sekä asiakkaidemme kanssa”, Mall of Triplan toimitusjohtaja Päivi Salonen kertoo. 

Mall of Tripla on kohtaamispaikka, joka yhdistää monenlaisia toimijoita ja ihmisiä. Saman suuren katon alla nautitaan kulttuurista ja viihteestä, tehdään töitä ja asutaan. Kolmas ulottuvuus -teos vahvistaa tätä yhteisöllisyyttä asiakkailta saatujen anonymisoitujen positiivisten viestien avulla. 

Salonen kuvailee, että kolmannessa ulottuvuudessa on kyky nähdä asiat monista eri näkökulmista ja ymmärtää, miten erilaiset tekijät vaikuttavat toisten käyttäytymiseen ja tuntemuksiin.

“Kun osapuolet ovat valmiita kuuntelemaan ja ymmärtämään toisiaan, he voivat kehittää luovia ratkaisuja, jotka hyödyttävät kaikkia”, Salonen tiivistää teoksen viestin. 

Valoa ja elämyksiä ydintalveen

Liikenteen solmukohdassa sijaitseva Mall of Tripla ilahduttaa Lux-teoksen lisäksi myös muilla tavoin. Valoja on hyödynnetty monipuolisesti alkuajoista asti, ja ohikulkijat voivat esimerkiksi ihastella erilaisia kausittain vaihtuvia julkisivuvaloelementtejä.

Salonen vinkkaa, että rakennuksen ulkopuoli on arkkitehtonisesti mielenkiintoinen kohde jo sinällään. Ulkopintojen materiaalit ja muodot ovat uniikkeja ja tunnistettavia, ja kierroksella voi ihastella taideteoksia. Pasilan sillalla sijaitsee Akseli Leinosen Ecology Stone ja asema-aukiolla kelloseppä Stepan Sarpanevan design-kello.

Keskeinen sijainti liikenteen solmukohdassa houkuttelee Suomen vilkkaimpaan kauppakeskukseen Mall of Triplaan yli puoli miljoonaa kävijää viikoittain, mikä tekee vuositasolla yli 28 miljoonaa kävijää. Kävijöitä palvelee saman katon alla lähes 200 liikettä, laaja valikoima hyvinvointi- ja viihdepalveluita sekä lähes 70 kahvilaa ja ravintolaa.

“Tervetuloa viihtymään, kohtaamaan ja viettämään laatuaikaa urbaanissa ympäristössä!”, Salonen toivottaa.

Tripla kollektiivin teos Kolmas ulottuvuus on nähtävillä Mall of Triplan Tapahtuma-aukiolla (4. krs) 8.–12. tammikuuta 2025 päivittäin klo 17–22. Tripla on Lux Helsingin pääyhteistyökumppani.

Yhteistyössä: